2023/12/23

Csillagmámor



 Zene: TXT - Sugar Rush Ride



Haeun nevetve vetette magát ágyára, miután nagy nehezen felmászott az emeletre, némi segítséggel persze. A kezében hősiesen szorongatott üveget semmi pénzért nem volt hajlandó letenni egy pillanatra sem, egyre és egyre csak azt hajtogatta, hogy szüksége van rá. Nem hazudott. Tényleg úgy érezte, hogy a bor keserédessége nélkül nem bírná ki sírás nélkül, vagy épp az ellenkezője; túlságosan elöntené minden érzelem, amiket az elmúlt hónapokban megpróbált eltemetni magában. Egyszerűbb volt figyelmen kívül hagyni, elkerülni, vagy szimplán csak nem venni tudomást róluk, ebben pedig a bor volt legnagyobb segítségére az este folyamán. Nyilvánvalóan nem a fiú, aki miatt minden egyes nap megkérdőjelezte az érzéseit, saját magát és néha már minden barátságát is; és aki természetesen egész este a társaságát kereste akarva, vagy éppen akaratlanul.

Fejét a párnájába temette, és igyekezett kizárni a földszintről felszűrődő zajokat, a zene hangos bömbölését, a részeg nevetések és hangos beszélgetések sorozatát. Szüksége volt néhány perc nyugalomra; át kellett gondolnia következő lépését, helyre kellett tegye gondolatait, de legfőképpen távolságot kellett tartania Taehyungtól. Veszélyessé vált az elmúlt hetekben kettejük játéka; a kétértelmű helyzetek és sokféleképpen értelmezhető kijelentések túlságosan keszekuszává tették Haeun érzéseit, az este folyamán elfogyasztott alkoholmennyiség pedig határozottan nem oldotta meg a problémákat.


Úgy tett, mintha nem is hallaná, hogy Taehyung a szobája ajtaja elől elzavarja minden barátjukat arra hivatkozva, hogy hagyják kicsit pihenni, majd halkan benyit a szobába és néma léptekkel közeledik az ágya felé. Haeun szíve hevesen dobogott, mikor észlelte, hogy Taehyung leguggol az ágya mellett, igen közel Haeun még mindig párnába temetett fejéhez.


- Ha nem kelsz fel a taktikai pihiből öt percen belül, megiszom a maradék Tequliádat - pusmogta kacéran a fiú, mire Haeun szeme azonnal kipattant. Alig tőle pár centire találkozott tekintete a kacéran vigyorgó arc tulajdonosával, és akarva akaratlanul is elnevette magát a barátságos szemek láttán. 


- Azt próbáld meg! - vágott vissza, majd azzal a lendülettel felült és kikapta a fiú kezéből a fél üveg alkoholt. A fiú felvont szemöldökkel figyelte, ahogy Haeun gondolkodás nélkül beleiszik az üvegbe, mintha még nem lett volna elég alkohol szervezetében, majd nevetve elfogadta a felé nyújtott üveget és ő is belekortyolt. Szigorúan Haeun szemébe nézve, persze. A lány mosolya lassan hervadt le az arcáról. Nem tudta kezelni a helyzetet. Nem tudta kezelni, hogy a fiú sokszor viselkedik vele úgy, mintha többet érezne iránta, de közben olyan szigorúan tartja a barátság határvonalát, hogy esélye sincs átlépni rajta. Nem tudta kezelni, hogy olyan érzések kezdtek benne kialakulni, ami sok-sok éve ismeretlen volt számára, mégsem kockáztathatta barátságukat; legfőképpen azért, mert talán egyikük sem állt még erre készen. Talán még egyikük sem hagyta hátra eléggé a múltat ahhoz, hogy működhessen köztük bármi, ami túlmutat egy barátságon. Mégis, talán az alkohol hatására, talán csak szimplán mert elege volt a kusza érzésekből és tisztázatlan kapcsolatokból, Haeun így szólt. - Semmi kedvem lemenni a többiekhez. Nem maradsz itt velem?


Taehyung halványan elmosolyodott, majd mutatta Haeunnek, hogy csússzon odébb. A lány eddig helyére feküdve kezét feje alá tett, és összeráncolt szemöldökkel kezdte el a plafont bámulni. A lány szintén felvette ezt a testhelyzetet. A világ forgott körülötte az elfogyasztott alkoholtól, gondolatai sűrű ködként kavarogtak fejében. Ugyan a plafont bámulta, mégis érezte, mikor a fiú tekintete rátévedt, ő pedig képtelen volt nem felé fordulni. Teljesen elveszett Taehyung sötétlő tekintetében, és szinte nem is tűnt valóságosnak, sem emberinek, ahogy a kintről beszűrődő csillagfény a fiú szemeiben táncolt. Úgy adta vissza az éjszakai égbolt ragyogását, ahogy Haeun nem is hitte egészen idáig, hogy lehetséges. Csillagfény mámorában úszott, ahogy szinte levegőt is alig kapott, ahogy azt érezte, menten belefullad a végtelen sötétségbe, ami egyben a legragyogóbb dolog volt, amit valaha látott. Képtelen volt irányítani gondolatait és szavait, amik maguktól buktak ki belőle.


- Bele lehet fulladni a csillagokba?


Taehyung egy ideig figyelmesen vizslatta Haeun arcát, majd megszakította a szemkontaktust és újra a hátára fordult, hogy egyedül a plafonnal kelljen szembenéznie. Nem hagyta meg magát sebezhetőnek, nem engedte a lánynak, hogy fogást találjon rajta.


- Igen - válaszolta röviden, majd hosszú szünetet tartott, hogy össze tudja szedni a gondolatait. Nem mert a lányra nézni, mert pontosan tudta, most valójában miről is beszélnek. - Méghozzá túlságosan könnyedén. Nem biztos, hogy minden csillag olyan fényesen ragyog, ahogy azt te látni szeretnéd. 


- Pedig én elhiszem - felelte a lány. Hirtelen felült, és lenézett legjobb barátjára; arra az emberre, aki annyi mindent jelentett neki, hogy szavakkal képtelenség lett volna kifejezni. Az emberre, aki mindent tudott róla, akinél jobban senki sem ismerte, ő pedig hitt abban, hogy ez fordítva is igaz. - Elhiszem, hogy pontosan olyan gyönyörűek, ahogyan kifelé ragyognak. Te is pont olyan vagy, ahogy kifelé ragyogsz - tette hozzá az utolsó mondatot motyogva, alig hallhatóan. Annyira zavarba jött a kimondott szavaktól, hogy nem is mert Taehyungra nézni, csupán kezeivel babrált és a fiú válaszára várt. Remélte, hogy lesz válasza, mert ha nem, akkor tényleg muszáj lesz meginnia a maradék tequilát, ráadásul egyedül. Gyomra liftezett, nem tudta eldönteni, hogy a kimondott érzelmek és gondolatok súlyától, vagy csupán a megivott alkoholtól. 


Taehyungnak el kellett gondolkodnia a válaszon. Nem tehette tönkre a barátságukat, ahhoz túlságosan szerette Haeunt; mégsem engedhette megtörténni azt, amire a lány annyira vágyott, és ha őszinte akart lenni, a szíve mélyen ő is. Mégis túlságosan félt, túlságosan bizonytalannak érezte magát. Ő nem az az ember, aki egy biztos pont tud lenni valaki életében; legalábbis nem úgy, ahogy a lánynak szüksége lett volna rá. Nem az az ember, akinek Haeun hiszi, hanem sokkal, de sokkal nehezebb eset. 


Végre rávette magát, hogy felpillantson a lányra, aki azóta is saját kezeit tördelte, szemöldökét aggodalmasan ráncolta, száját pedig vonallá préselte. A hosszú csend következtében pedig Haeun annyira elkeseredett, hogy már inkább csak szó nélkül az üveg felé nyúlt volna, ha Taehyung nem kapja el csuklóját, majd kényszeríti, hogy ránézzen. Arcán aggodalmas mosoly pihent, halványan keretezte arcát, míg a tekintetében táncoló csillagot szüntelenül figyelték a lány szeretetteljes tekintetét. 


- Túl sok gonoszban látod meg a jót. Ne higgy mindig a szemednek! A ragyogás sokszor csak rólad tükröződik vissza.


És ahogy Taehyung kimondta a szavakat, az arcán mindig angyalinak tűnő mosoly megváltozott; Haeun előtt egy egészen más, eddig számára nem látott arc jelent meg, egy egészen más kifejezés. Egy ördögi mosoly, a végtelen fájdalom és kétségbeesés által irányított élet. A lány ekkor értette meg, miért húzza meg ilyen szigorúan a kettejük közötti határvonalat a fiú: ő is fuldoklik a saját csillagaiban. Senkinek nem engedi meg, hogy igazán  közel férkőzzön hozzá, mert túlságosan fél másokat terhelni. Inkább választja, hogy egyedül küzd, csak hogy senkit ne bántson, mint hogy esélyt adjon arra, hogy valaki segítsen neki a felszínre jutni.


Haeunt arcon csapta ugyan az igazság, mégis úgy érezte végre tisztázódott benne az elmúlt hónapok bizonytalansága. Pontosan megértette, mi játszódik le Taehyungban, azt azonban nem tudta még, hogyan segíthetne rajta. Csak abban tudott reménykedni, hogy megtalálja a módját. Mámoros mosollyal fordult a fiú felé.


- Remélem, hogy a ma éjszaka nemcsak valaminek a vége, hanem egyben valaminek a kezdete is.




Sziasztok!

Hát be kell valljam, hogy nagyon nagy szenvedés volt most nekem ennek a novellának a megírása. Úgy érzem nagyon elszoktam az írástól, és biztos vagyok benne, hogy nem ez életem mesterműve, úgyhogy ne kíméljetek xd

Kíváncsian várom a véleményeteket!^^





10 megjegyzés:

  1. Szia! ^^
    Én nem éreztem úgy, hogy kizökkentél volna, mert bár rövid volt, mégis olyan tartalmas, ahogyan azt tőled megszokhattuk. Csodás ez a cím! És az a néhány gondolat és párbeszéd is, amihez kapcsolódik a novellában. Ahogy olvastam kettejük meghitt csendjét, mintha a Csillagainkban a hiba egyik jelenetét néztem volna, amikor nézik a csillagokat az égen.
    "Csillagfény mámorában úszott, ahogy szinte levegőt is alig kapott, ahogy azt érezte, menten belefullad a végtelen sötétségbe, ami egyben a legragyogóbb dolog volt, amit valaha látott...
    - Bele lehet fulladni a csillagokba?" – Hát ez gyönyörű volt, ahogy a szerelmet leírtad, ami egyszerre a legjobb és a legijesztőbb is.
    Ez meg wow miféle gondolat:
    "A ragyogás sokszor csak rólad tükröződik vissza."
    Még rövidsége ellenére is elgondolkodtatott a novellád, és el tudtam ebben a felhőben merülni.
    Remélem, hogy a következő körökben te is elégedett tudsz lenni az írásaiddal. Köszönöm, hogy olvashattam, várom a következő novelládat! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia^^
      Nagy megkönnyebbülés nekem, hogy annyira nem érezted döcögősnek, mert őszintén az írás tényleg nagyon az volt. Haha, örülök, hogy a cím is tetszik, és találtál gondolatokat, amik megragadták a figyelmed :D
      Én is remélem, hogy sikerül visszarázódnom az írásba, és olyan novellát írnom, amivel kicsit jobban meg vagyok elégedve :)
      Köszönöm, hogy olvastad!^^

      Törlés
  2. Heyho^^
    Istenem de keserédes, imádom! Pont a napokban fejeztem be egy Auschwitzről szóló könyvet majd kezdtem el egy krimit és elgondolkodtam azon, hogy most már kell nekem valami aranyos kis történet, hát ezzel a novelláddal megkaptam, köszönöm! :D
    A fogalmazásod még mindig imádom, annyira könnyeden adod át a mély gondolataidat elképesztő szókapcsolatokkal, lenyűgözöl.
    Szerintem sokan vannak vagy voltak hasonlóhelyzetben, hogy nem voltak biztosak az érzéseikben - legyen az bármivel kapcsolatos - így úgy gondolom, mindenki kicsit magának érezheti a novellád.
    Az a mondat nekem is kifejezetten tetszett, hogy az a ragyogás amit lát igazándiból csak a visszatükrözése.
    A másik gondolat amit ki szeretnék emelni, hogy nem akarja terhelni a többi embert a saját jelenlétével. Szerintem ez sokunkban megfogalmazódott már legalább egyszer, sőt, tapasztalta is már sok ember, hogy kicsit többet adott magából, egyből kapta a visszajelzéseket, amik nem feltétlen voltak pozitívak.
    Szóval köszönöm, hogy olvashattam, várom a következő novelládat! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!^^
      Wow, hát én alapvetően nagyon szeretem a törit meg emelteztem is belőle meg minden, de nincs az az isten hogy én Auscwitzről olvassak könyvet xdd mindenesetre örülök, hogy ez a novella egy kicsit ki tudott zökkenteni abból a hangulatból :D
      Szerintem is egyébként valamilyen helyzetbe biztosan mindenki bizonytalanodott már el kapcsolatai terén, remélem tényleg hogy mindannyian legalább egy kicsit tudtatok azonosulni a történettel^^
      És igen ezzel is egyetértek, hogy sokszor azért nem közeledünk valaki felé, mert nem akarjuk terhelni, vagy ettől félünk sokszor.
      Köszönöm, hogy olvastad, és hogy írtál!^^

      Törlés
  3. Szia!
    Hát először szeretném leszögezni, hogy egoista módon azt hittem, hogy az enyém lesz a legjobb cím (mondjuk ugye kb én posztoltam először, szóval senkiét nem láttam) még mondtam is Mirtillnek, pont itt volt nálam, amikor posztoltál és rögtön mondtuk mindketten, hogy NA NEEEEEE XDDD Úristen! Már maga a cím annyira te, varázs az egész, egy csoda! Csak a címtől ilyen érzéseim lettek, vágod?XD
    Egy kicsit viszont egyet kell abban ertenem veled, hogy látszik ez az x idő kihagyás, ami egyébként elég sokunknál látszott, de mindenki kihozta magából a maxot, te is. Na de nem a történetvezetés miatt, nem a gondolatok hiánya miatt, nem is amúgy nagyon a mondatok miatt. Elég sokszor vannak benne ismétlődések, ami szembejött velem és rögtön kiszúrtam, mert ugye rövid lett, így jobban ki lehet ezeket venni. És meglepett amúgy, mert szerintem mindnyájunk közül te vagy a legválasztékosabb, és láttam a kacér kifejezést kétszer is két egymást követő mondatban, meg túl sokszor bukkantak fel a nevek is.
    De amúgy meg az, ahogy vezetted ezt a kis történetet, kettejük félelmeit, hogy inkább maradjanak barátok, minthogy valamikor el kelljen válniuk, mert egyébként a szerelem mulandó, a barátság meg örökre szól és hogy még amúgy egyikük sem érett meg egy kapcsolathoz, de azért vágynak egymásra... Csodálatos volt, és a párbeszédek is. És hogy a ragyogás sokszor csak a lányról tükröződik vissza ahh, annyira Taehyung volt, mintha ez az ő gondolata lenne, imádtam!
    És imádtam a keserédességét két ember érzelmi civódásának, hogy ennyire igazi maradt a végére, otthagyva nekünk egyébként egy reménymorzsát, úgy elkepzelve a többit, ahogy mi akarjuk.
    Szóval amugy én is úgy érzem, hogy az eleje döcögött, aztán én is mámorban úsztam a szavaidtol!
    Köszönöm, hogy olvashattam! És nagyon várom már a többi novelládat, mert így a végére érve még az fogalmazódott meg bennem, hogy elképesztő módon hiányoztak a történeteid.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!^^
      Hát nem is tudom mit mondjak xddd eskü ez volt az első cím ami eszembe jutott, mondjuk szerintem volt már hasonló címem ezért nekem nem is tetszett annyira xd de örülök, hogy nektek ennyire tetszik, tényleg szeretek jól kigondolt és különleges címeket adni.
      Így hogy mondod egyébként, átolvastam megint és tényleg sok benne a szóismétlés és a hasonló megfogalmazások is, főleg hogy sok idő elteltével olvastam újra. Szerintem ez részben tényleg a kihagyásnak volt köszönhető, részben pedig annak, hogy nagyon nehezen vettem rá magam az írásra és örültem ha egy mondatot le tudtam írni xdd de mindenesetre remélem ez hamarosan megváltozik és újra sikerül majd úgy írnom, ahogy régebben :D
      Annak azért nagyon örülök, hogy a gondolatokat és az érzéseket sikerült átadnom, és hogy tetszett nektek a novella a hibáival együtt is, remélem legközelebb sikerül sokkal kevesebb bakival írjam a novellám!
      Jajj a kedvencem a keserédesség xdd ha lehet, akkor úgy fejezek be mindent, bár ezt szerintem már tudjátok xdd
      Hát nem is tudom mit mondjak, elképesztően jól esnek mindig a szavaid, és az is hogy ennyire szereted az írásaimat, mindig ad egy kis löketet a kommented, hogy próbáljak még jobb novellával érkezni a következő körre.
      Köszönöm, hogy olvastad, hogy írtál, és hogy szereted is az írásaimat, nagyon hálás vagyok érte!^^

      Törlés
  4. Szia! ^^
    Jaj, mindig olyan jó címeid vannak! A mostani egyenesen váááááh... Olyan szép cím és még milyen jól illik a történethez!
    A novella is csodálatos, igazából azt kaptam, amit már tőled megszoktam. Jól végigvezetted a történéseket, a szálakat, én választ kaptam majdnem minden kérdésemre. Szeretném remélni, hogy végül csak összejött kettejük között valami, de hát ki tudja.
    Előttem ugyan említették, hogy voltak ismétlések, de engem nem igazán zökkentett ki. Valószínűleg azért, mert mostanság rengeteget olvastam és írtam is angolul, ahol viszont tesznek rá, hogy szót ismételnek-e, hiszen amikor azt mondja, hogy ő, akkor mindenképpen he/she van a mondatban, azt pedig nem tudják elkerülni, míg mi nagyon sokszor elhagyjuk például a mondatok alanyát, mert a ragokból egyértelmű.
    A párbeszédek, a gondolatok, jaj, már nem is tudom, mit mondjak! Nagyon szép mondatok voltak, Vivien már ki is emelte őket előttem.
    "A ragyogás sokszor csak rólad tükröződik vissza." Ez viszont ebben a novelládban a kedvencem. Mert damn, és micsoda gondolat!
    Nagyon szeretek tőled olvasni, mindig valami nagyon szép tartalommal rendelkező történetet hozol, mindig tele van gondolatokkal, ráadásul pofátlanul jól vannak megírva. Szabályosan irigykedni szeretnék.
    Nagyon örülök, hogy sikerült több hónap után egy fajta áttörést elérni, és újra írtál. Szeretném mondani, hogy lehetőség szerint sose hagyd abba. Elég fun hobbi, ráadásul jól is csinálod :D
    Nekem szimpatikus volt ahogy felvezetted a történetet, kell valami előszó, és szerintem ez pont megfelelő volt. Szerintem nekem szükségem is volt erre a felvezetésre, így adta meg azt a teljes hangulatot a történet.

    Köszönöm, hogy olvashattam! Nagyon vártam már, hogy újra olvashassak tőled, és szerintem megérte. Ne aggódj, majd a kihívás keretében visszajön a rutin is, de szerintem nem igen volt min aggódnod!
    Várom a következő novelládat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!^^
      Nagyon örülök, hogy neked is tetszett a cím, tényleg mindig igyekszek figyelemfelkeltő címeket kitalálni, meg hát annak is örülök, hogy a történetvezetés azért tetszett :D
      Hát igen angolul egész más, nekem is lehet az is nehéz volt most, hogy az elmúlt évben kb csak angolul és németül írtam úgy kb bármit, vagy csak szimplán az egyetemi beadandók vették el lelkem minden kreativitását xdd
      Nagyon jól esik mindig, ha konkrét gondolatokat ki tudtok emelni amik megfognak titeket, örülök hogy neked is volt most ilyen :D
      Haha, igyekszek nem abbahagyni, nagyon szeretek írni, csak hát nem mindig megy olyan egyszerűen xdd
      Köszönöm, hogy olvastad, és hogy írtál is!^^

      Törlés
  5. Szia!

    Nekem amúgy full tetszett ez a novella. Azt vettem eszre magamon, hogy tökre izgulok, hogy na most mi fog történni, és sztem tök jól epitetted fel ezt a feszültséget. Viszont azt is észrevettem, hogy azért kicsit a figyelmed szétáradt, mert sok elírás volt benne, meg nekem volt egy vagy kettő furán megfogalmazott mondat is. Utobbi lehet csak nekem volt fura.

    Ahogy a jelent volt írva, amiben Haeun nezi Taehyung szemét, és utana megkerdezi, hogy meg lehet e fulladni a csillagokban, hát vegig csak amultam, aztan a kerdesnel levegot is elfelejtettem venni, annyira gyonyou volt!

    Egyebkent, amikor arrol beszelt Taehyung hogy a csillagok nem biztos, hogy olyan fenyesek, rogton az jutott eszembe, hogy a csillagok amiket mi latunk, azok már meghaltak, csak ugye a fenyuk most er ide hozzank rip. Szoval igaza van! xD

    Én egyebkent esku tudnek roluk olvasni egy rovid par reszes kis fanficet, annyira ereztem a kemiat.

    Varom a kovit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!^^
      Nagyon örülök, hogy azért lekötötte a figyelmed és kíváncsi voltál mi fog történni és nem vitte el azért teljesen a novellát a sok szóismétlés és elírás.
      Ez a jelenet volt egyébként az alapgondolata a novellának, sőt mikor elkezdtem írni ennyit tudtam hogy történni fog xdd szóval nagyon örülök, hogy ennyire tetszett neked!
      Haha, nem ígérek róluk mostanság fanficet, de egyszer ki tudja xdd
      Köszönöm, hogy olvastad, és hogy írtál!^^

      Törlés